Na 12. ročníku si ocenenie Hercova misia prevzali Květa Fialová a Štefan Kvietik
12. MFF Art Film 2004 sa uskutočnil nielen v Trenčianskych Tepliciach, ako je už tradíciou, ale aj v Bratislave. Teplická časť v dňoch od 18. do 22. júna bola tradičná, festivalová a pracovná. Premietania sa konali v kinách Kúpeľná dvorana, Prameň a Videoprojekcia. Vyhlásenie výsledkov filmových súťaží sa uskutočnilo 22. júna. Široká verejnosť si mohla pozrieť ocenené, najvýznamnejšie a najatraktívnejšie filmy z festivalovej ponuky v dňoch od 23. do 25. júna v bratislavských kinách.
Všetky práva vyhradené. Copyright Art Film Fest. Autori fotografií: Ctibor Bachratý, Peter Procházka.
ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE
SPOLU: 8. dní / 77 filmov
5. dní
Trenčianske Teplice
18. – 22. jún 2004
3. dni
Bratislava
23. – 25. jún 2004
VIZUÁL / KATALÓG
Digitalizovaná verzia katalógu (PDF, 24 Mb)
OCENENIA
Zlatý kľúč v hlavnej kategórii za najlepšiu réžiu
CHLADNÉ SVETLO (r. Hilmar Oddsson)
Zlatý kľúč v hlavnej kategórii za najlepšiu kameru
ZLO (r. Mikael Håfström)
Zlatý kľúč za dokumentárny film
ČLOVEK PROTI KOŇOVI (r.Franz Ernst)
NA CESTE – CENA REŽISÉROVI NAJLEPŠIEHO Študenského filmu
KONTAKT (r. Martin Duda)
Ocenenie Hercova misia za mimoriadny prínos hereckému umeniu
Květa Fialová
Štefan Kvietik
Ocenenie Zlatá kamera za výrazný prínos do oblasti kinematografie
Vido Horňák
Vlastimil Herold, in memoriam
Petr Hapka
POROTA
- Dorka Gryllus (Maďarsko)
herečka - Laco Kraus (Slovensko)
kameraman - F. A. Brabec (Česká Republika)
režisér a kameraman - Suzette Glenadel (Francúzsko)
riaditeľka medzinárodného filmového festivalu Cinema du Réel - Gianfranco Angelucci (Taliansko)
filmový vedec, scenárista, filmový režisér a spisovateľ
Z TLAČOVEJ SPRÁVY
12. ročník medzinárodného filmového festivalu Art Film Trenčianske Teplice (18. – 25. jún 2004) sa niesol v znamení niekoľkých zmien. Okrem tradičných Trenčianskych Teplíc sa festival rozšíril do Bratislavy, takže sa aj obyvatelia hlavného mesta mohli, keď už nie nadýchať sa festivalovej atmosféry, aspoň zoznámiť so zaujímavými artfilmami. Tradične sa o priazeň poroty i divákov usilovali filmy v troch súťažných sekciách, pričom spoločným menovateľom väčšiny víťazných filmov bolo, okrem menšej či väčšej dávky depresie, aj miesto pôvodu: Severná Európa. V sekcii Art Fiction, čo je hlavná súťaž hraných art filmov a celovečerných fiktívnych dokumentov, súťažilo 7 snímok. Porote sa najviac pozdával film Chladné svetlo islandského režiséra Hilmara Oddssona, ktorý sa tiež vyznačoval veľmi chladnou atmosférou. Film rozpráva príbeh štyridsaťročného muža, ktorého prenasleduje duch vlastnej trpkej minulosti: prelínajú sa v ňom dve časové roviny, a tak ako sa postupne zlievajú, začíname chápať motiváciu smútku hlavného protagonistu. Porota ocenila najmä „realistický a poetický jazyk“ filmu. Ani švédska snímka Zlo Mikaela Hafströma, ktorá si odniesla cenu za kameru, nesršala optimizmom. Príbeh 16-ročného chlapca, ktorého doterajší život bol peklom poznačeným násilím a konfliktmi, vsadil tiež na pedantné budovanie depresívnej nálady, a to najmä kamerou oceneného Petera Mokrosinskeho. Zo súťažnej sekcie Artefakty, kde súťažilo 18 krátkych dokumentárnych, experimentálnych a hraných filmov, vzišli víťazne tri snímky opäť zo severoeurópskej produkcie. Za zmienku stojí najmä držiteľ Zlatého kľúča za dokumentárny film Človek proti koňovi 66-ročného Dána Franza Ernsta, ktorý použitím ručnej kamery dosiahol veľmi sugestívny obraz priateľstva medzi človekom a koňom. Porota však vyzdvihovala najmä úroveň sekcie študentských filmov Na ceste, kde si cenu odniesol sedemminútový projekt Martina Dudu Kontakt, využívajúci a tematizujúci postupy klasickej a počítačovej animácie.